Strona 1 z 3

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 13 lis 2011, 8:40
przez Mr Y
Znalazłem ciekawe auto ITD. Srebrny Fiat Scudo albo Citroen Jumpy (w każdym razie ten kształt ;-) ). Nie spodziewałem się, że takie auto poluje na Śląsku ale przezornie zszedłem im z obiektywu (110/50) i dobrze bo puścili się za busem z przyczepką a potem już tylko na niebiesko było :-o

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 15 lis 2011, 14:34
przez Pieter
o Citroenach to słyszałem, w Lublinie maja kilka C4 - ale Fiat pierwsze słyszę :szok:

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 21 lis 2011, 9:45
przez Bury
Mr Y napisał(a):Znalazłem ciekawe auto ITD. Srebrny Fiat Scudo albo Citroen Jumpy (w każdym razie ten kształt ;-) ). Nie spodziewałem się, że takie auto poluje na Śląsku ale przezornie zszedłem im z obiektywu (110/50) i dobrze bo puścili się za busem z przyczepką a potem już tylko na niebiesko było :-o

ITD może zatrzymywać pojazdy tylko i wyłącznie oznakowanymi sprzętami. Był przypadek, kiedy testowano videorapida 2, że poruszali się nieoznakowaną skodzianką należącą do Zuradu, lecz nic nie zatrzymywali, bo nie mogli. Bez paniki... :błaga:

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 21 lis 2011, 19:23
przez Mr Y
Bury napisał(a):
Mr Y napisał(a):Znalazłem ciekawe auto ITD. Srebrny Fiat Scudo albo Citroen Jumpy (w każdym razie ten kształt ;-) ). Nie spodziewałem się, że takie auto poluje na Śląsku ale przezornie zszedłem im z obiektywu (110/50) i dobrze bo puścili się za busem z przyczepką a potem już tylko na niebiesko było :-o

ITD może zatrzymywać pojazdy tylko i wyłącznie oznakowanymi sprzętami. Był przypadek, kiedy testowano videorapida 2, że poruszali się nieoznakowaną skodzianką należącą do Zuradu, lecz nic nie zatrzymywali, bo nie mogli. Bez paniki... :błaga:[/quote

Nie wiem czy mogą, ale wiem że zatrzymali przede mną jadącego busa z przyczepką. Zapaliły im się niebieskie lampy za przyciemnianą tylną szybą i wyskoczyło dwóch panów na szaro ubranych z napisami na plecach "Inspekcja Transportu Drogowego". A to, że najprawdopodobniej był to videorejestrator wnioskuję po tym,że zauważyłem panel po stronie pasażera do obsługi VR, jak mnie wyprzedzali.

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 22 lis 2011, 10:14
przez Bury
Na szaro :?: Dziwne. Może to przebierańcy byli :?: Trzeba było na Policję zadzwonić :-D A tak na serio... panel być może był od systemu SEPO. Był już raz dym w GITD bo motocykle sobie kupili... tak czy inaczej dziwna sprawa :-?

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 22 paź 2012, 21:32
przez Mr Y
Renold5870 ma tego busa na zdjęciu. Blachy SK 0653X, może wrzuci ;-)

Bury to jak w końcu, ITD może czy nie może :?:

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 24 paź 2012, 8:24
przez Bury
Jak doskonale wiemy Konstytucja Rzeczpospolitej gwarantuje nam stabilne prawo.... Zmiany chociażby w Kodeksie drogowym występujące co kilka tygodni nie destabilizują go :-D , jednak, jak już kiedyś słyszałem zmienność decyzji (prawa) świadczy o ciągłości dowodzenia, ciągłość tą w celu ustabilizowania tego prawa mamy zachowaną :-D . Więc (choć nie powinienem zaczynać zdania od "więc") ITD dostało nowe uprawnienia zmianą w Ustawie prawo o ruchu drogowym. Niestety już mogą i to robią. Po kraju hula co raz więcej osobówek nieoznakowanych ( w większości to jeżdżące kible takie jak Renault czy Skoda Octawia I). W mojej okolicy rej. zaczynają się od BI lub WR, nie wiem jak w kraju. Pewne jest, że funkcjonariusze ITD nie są wyszkoleni w tym zakresie i zawsze najpierw trzeba obejrzeć film :ugeek:

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 22 gru 2012, 16:58
przez shalashaska
A ja mam takie pytanko: czy AR wykryje te nie oznakowane ITD co jada prawym pasem zgodnie z ograniczeniem prędkości i fotografują pojazdy od tyłu które jadą lewym pasem szybciej, pytam bo jakoś muszą mierzyć im prędkość zanim pstrykną fotkę i druga sprawa co zrobią jak kierowca wskaże im kierującego z Korei Północnej?

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 23 gru 2012, 21:04
przez Bury
Dobry wykrywacz powinien wykryć. Kwestia tylko z jakiej odległości... wszystko uzależnione będzie od warunków drogowych i infrastrukturalnych. Innymi słowy mówiąc chodzi o to czy fale będą miały się o co poodbijać. W radiolkach ITD siedzą Ramety, stare ciągle te same. Plusem dla nas jest to, że łatwiej będzie wyhamować do odpowiedniej prędkości tzn. będziemy mieć więcej czasu na reakcję, gdyż FR będzie się poruszał w tym samym kierunku co my.

druga sprawa co zrobią jak kierowca wskaże im kierującego z Korei Północnej?


Wg mnie, powtarza się sprawa dotycząca "Straży Fotoradarowej", która spędzała im sen z oczu. Brak jest delegacji prawnej dla wykonywania czynności wobec osób innych niż kierujący pojazdem :D

Cytat z „PoRD”:
1. Kontrola ruchu drogowego w odniesieniu do kierującego pojazdem:
(...)
3) który naruszył przepisy ruchu drogowego, w przypadku zarejestrowania tego
naruszenia przy użyciu:
a) przyrządów kontrolno-pomiarowych,
b) przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe albo na statku powietrznym
urządzeń rejestrujących,
(...)
– należy również do Inspekcji Transportu Drogowego.
2. W ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego w zakresie, o którym mowa w ust. 1, inspektorom Inspekcji Transportu Drogowego przysługują uprawnienia
określone w art. 129 ust. 1 i 2, w tym również wobec właściciela lub posiadacza
pojazdu.


Ale to były dwa pytanka :D

Nieoznakowane ITD

PostNapisane: 23 gru 2012, 21:32
przez Bury
Jest jeszcze jedna istotna sprawa...
Z tego co pamiętam, obsługujący urządzenie musi podczas jazdy odpowiednio wklepywać dopuszczalną prędkość obowiązującą na danym odcinku drogi. Co będzie gdy się pomyli, zapomni lub gdy poprostu nie da rady gdy będziemy na odcinku tzw. stopniowania dopuszczalnej prędkości np. na autostradzie przed bramkami ze 140 km/h na 40 km/h (100, 70, 50, 40) :?: Ze względu na zmianę przepisów w tym zakresie nikt fotki nie pokaże przed wnioskiem do sądu... choć i fotka bez współrzędnych GPS na niewiele się zda... weź tu im teraz wierz w ich sprawność psychomotoryczną... Musimy jednak wierzyć w Sądy i i powoływanych przez nich biegłych... ;-)